Ciasto jabłkowe z karmelem

5:31:00 PM


Tej jesieni króluje w mojej kuchni JABŁKO.
Mam na nie ochotę w każdej postaci od surowej, przez karmelizowaną aż po ciasta i desery.
Parę dni temu wystąpiło w duecie z solonym karmelem i masłem orzechowym.


 

Ciasto upiekłam podobnie jak marchewkowe.
Jabłka pokroiłam w kosteczkę, jajka ubiłam z cukrem na puszystą masę, połączyłam z tłuszczem. Suche składniki wsypałam do mokrych i dodałam jabłka. Jeśli chodzi o głębię smaku to nie mogło oczywiście zabraknąć cynamonu i brązowego cukru. :)

Ciasto nie należy do tych bardzo słodkich, więc idealnie dogadało się z popołudniową kawą.
Aby ubogacić nieco jabłecznik polałam go sosem z solonego karmelu i masła orzechowego.




W taki sposób stwarzam w moim domku jesienne klimaty i nie daję się zastraszyć mrozom. :)
Jak Wy sobie radzicie w te chłodne dni? Może podobnie jak ja pieczenie, żeby zapach ciast wypełniał cały dom? <3


Podoba się?

0 komentarze

Polub mnie